Eladó vállalkozások hirdetései iránt érdeklődik?

A cégeladással összefüggésben sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mennyire legyen részletes a hirdetés szövege?

Amikor cégeladásra kerül a sor, akkor az eladó vállalkozások tulajdonosai döntő többsége számára ez az első alkalom, hogy vállalkozást adnak el. Egy eladó cégek hirdetéseire kifejlesztett cégértékesítés platform használata hatalmas segítség lehet mindkét félnek. A számos előny közül kettőt kiemelve, az eladó cég tulajdonosa számára feltehetőleg nem mellékes milyen környezetben jelenik a vállalkozása: ingyenes platformon, üres vagy szinte ingyen átadó cégek között, vagy pedig méretben, árban és értékben hasonló felépített vállalkozások között. Talán nem túlzás feltételezni, hogy más az érdeklődői kör, akiknek a szeme elé kerülhet a vállalkozás, és más lesz elérhető eladási ár is.

Egy másik előny lehet, hogy a vevő és az eladó is célirányosan kereshet és hirdethet.

Egy másik előny lehet, hogy az eladó és a vevő is célirányosan hirdethet és kereshet. Az eladó kiválaszthatja az igényeinek és elképzeléseinek megfelelő megbízás formát, a vevői oldalon álló pedig a számos keresési és szűrési funkciót felhasználva célzottan kereshet felvásárlási, befektetési célpontot.

Sok a kérdés felmerülhet eladó cég tulajdonosában, többek között az is, hogy a cégtulajdonos saját maga kívánja kézben tartani a folyamatot és intézni az ezzel kapcsolatos tennivalókat, vagy pedig ezt egy a cégeladásban járatos közvetítőre bízza inkább?

Az előbbi esetben az eladó vállalkozás tulajdonosának a feladata többek között a hirdetés szövegének megfogalmazása, amely nem könnyű feladat, bár természetesen jól sikerülhet akkor is, ha a cégtulajdonos maga fogalmazza a szöveget, ha megvan az adottsága hozzá. Eladóként kézenfekvő a fenntartás, hogy a cégtulajdonos el kívánja kerülni az olyan mennyiségű információ közzétételét, amelyből a meghirdetett eladó vállalkozás beazonosítható lenne. Nem pusztán arról van szó, hogy nem mindenki szeretné egyből nevén nevezni melyik vállalkozás eladó. 

Hanem különösen nagyobb vállalkozások esetében gyakori, hogy a cég tulajdonosa el kívánja kerülni, hogy a munkavállalók, üzleti partnerek, beszállítók időnek előtte értesüljenek az eladási szándékról. Ezt érdemes már csak akkor nyilvánosságra hozni, amikor a cégeladás szerződés már aláírásra került. 

Érdemes megjegyezni, hogy a hirdetés feladásához nem szükséges, hogy a hirdetés tartalmazza az eladó vállalkozás nevét, címét, vagy hasonló adatát, nehogy a hirdetésből az eladó vállalkozás beazonosítható legyen, amennyiben éppen ennek elkerülése a cél.

Amennyiben kérdése lenne

Lépjen velünk kapcsolatba

M&A Partners Hungary

Cégeladás és cégvásárlás tanácsadás eladó vállalkozások tulajdonosai és eladó céget vásárlók, befektetők számára

Az Adequit cégeladás és cégvásárlás portál számos megbízás típusa tranzakciós tanácsadással Kft formában működő eladó cégek, azok részesedései és üzletágai eladásához és megvételéhez. Kis- és középvállalkozások tulajdonosai és befektetők számára cégeladás és cégvásárlás témák a Cégeladás blogban

Az M&A Partners tranzakciós tanácsadás szolgáltatásokat nyújt az Adequit cégértékesítési és tőkebevonási portálon keresztül

Adequit Magyarország Kft.

Adatkezelési tájékoztató és Süti szabályzat

Oldalaink